Araştırmanın bu bölümünde moda Eşarp eğilimi analizi konusunda farklı model önerilerinde bulunan üç güncel çalışmaya
yer verilmiştir. Bu çalışmalardan ilki, Hyun-Seung Cho ve Joohyeon Lee’ye ait
olan ‘Güncel Moda Eğilimleri Üzerine
Tüketici Duygusunu Temel Alan Makroskobik Bir Model Geliştirimi’ isimli
çalışmadır. 2005 yılında International
Journal of Consumer Studies’de yayınlanan bu çalışmada, yazarlar üç Tesettür denence
üzerinde durmaktadır. Bunlardan ilki; moda eğiliminin tüketicilerin duygu
durumundaki değişiklerini temsil etmesi; ikincisi dilsel bir temsilin
tüketicilerin duygu durumuna ulaşmak için uygun bir ortam oluşturması ve
üçüncüsü ise tüketicilerin duygu durumunun somut bir şekilde temsil
edilebileceği Tesettür giyim yönündedir.
Araştırmada incelenen bir diğer çalışma ise, Ka Ming
Law, Zhi-Ming Zhang ve Chung-Sun Leung’a ait, 2004 yılında Journal of Fashion Marketing and Management’da yayımlanan ‘Moda Dönüşümü ve Moda Tüketimi: Kaotik
Perspekif’ isimli çalışmadır. Bu çalışmada yazarlar 33 kişi ile yaptıkları
görüşmeler sonucunda moda değişimi olgusunun kaotik olduğunu iddia etmekte ve
iddialarını kaos teorisi ile açıklamaktadırlar.
Araştırmada yer
alan son çalışma ise S. Butdee, N. Kongprasert ve
C. Noomtong tarafından geliştirilen ve 12. Uluslararası
Endüstri Mühendisliği Konferansı’nda sunulan ‘Modern Moda Eğilimi İçin Durum
Tabanlı Tahmin’ isimli uygulamadır. Bu çalışma, doğrudan eğilim analizine
yönelik olmayıp, önceki eğilim analizlerini bir kütüphanede toplayarak yeni
eğilimlerin ürün tasarımına nasıl dönüştürülebileceğini örneklemektedir. Diğer
iki çalışmanın aksine üretime yönelik bir örnek teşkil ettiği için bu çalışmaya
dâhil edilmiştir.