Modaya psikanalitik bir gözle bakan
ve moda döngüsünün cinsel imaların değişimiyle ilgili olduğunu savunan Değişen
Erojen Bölgeler Kuramına Eşarp yönelik en kapsamlı ifadesini Flugel’in Giysilerin
Psikolojisi (1930) isimli kitabında bulmaktadır (Davis,1997:98):
“Ama belki de modanın bütün eşarp şal çeşitlemeleri arasında en büyük ağırlığı ve önemi taşıyanı, vücudun
en çok öne çıkarılan kısmıyla
ilgili
olanıdır. En coşkun halinde moda, ender olarak şal Doğa’nın
verdiği siluetle yetinir; tersine tek bir parçayı veya niteliği özellikle
vurgulamak peşindedir ve sonra da o parça veya nitelik erotik çekiciliğin özgül
merkezi haline getirilir. tesettür Ama sonra ölçülülük ağır basar ve daha da fazla
çekicilik potansiyeli taşıyan bu merkezler, özellikle gizlenip bastırılacak
nesnelere dönüşür.”