Moda eğilimleri genel olarak bir Tesettür sezondaki moda ürünlerinin nasıl görüneceği ile ilgilidir. Jackson, moda
eğilimleri teriminin belirli bir sezondaki moda yapılanmasına ve görünüşlerine
işaret ettiğini belirtmektedir (2007:170). Moda eğilimi araştırmacıları iki yıl
sonraki sezonun eğilimlerini ortaya çıkarmak için anketler, toplumun değişik
kesimleri ile görüşmeler, firmaların kumaş stokları hakkında bilgiler, Tesettür Giyim firmaların mali durumları hakkında raporlar, dünyadaki gelişmeler (savaş, doğal
felaketler) gibi birçok konuda araştırmalar yürütmektedir. Bütün bu
araştırmalar moda eğilimi analizi yapan şirketler tarafından satın alınmakta ya da araştırmacılar kapıda ödeme tesettür doğrudan
bu şirketler tarafından görevlendirilmektedir. Araştırmacılardan bilgileri
toplayan şirketler gelecek iki yıl için eğilim çizelgeleri hazırlamakta, bu
çizelgeleri moda ürünleri üreten firmalara satmaktadır. Bu şirketlerden en
büyükleri olarak kabul edilebilecek ikisi Worth Tesettür giyim Global Style Network(WGSN) ve
Promostyl’dır. Moda eğilimi araştırmaları yapan diğer şirketler arasından Sacha
Pacha, Trend Union ve Peclars örnek olarak ferace modelleri gösterilebilir.
Moda eğilimi araştırmacıları modanın
gelecekteki görünümünü belirlemek için birçok ayrıntıya dikkat etmelidir. Moda
eğilimi araştırmalarının önem verdiği görünüm unsurları şunlardır:
- Renk
-
Kumaş
-
Baskı
- Siluet
|
|
||||
- Aksesuarlar
|
|
|
|
|
|
- Kesim
|
|
|
|
|
|
Bu unsurlar, çalışılan market
|
tipine
|
göre
|
artırılabilir
|
ya
|
da
|
azaltılabilir; ancak, birçok eğilim araştırması tesettür abiye bu unsurların altısını
kapsamaktadır.
Renk, tüketicilerin dikkatini çeken
ilk unsurdur (Keiser ve Garner, 2003: 105, Jackson, 2007:171). Bunun nedeni
rengin doğrudan tesettür elbise ürünün yüzeyini kaplamasıdır Aynı zamanda renk, açık bir sosyal
ve kültürel göstergedir.
Renkten sonra gelen en önemli unsur
ise kumaştır. Yeni gelişen kumaş teknolojileri, yeni bulunan lifler ve apre
uygulamaları tüketicinin rahatlığına yönelik oldukça geniş bir yelpaze
oluşturmaktadır. (Keiser ve Garner, 2003:93)Ayrıca, bu araştırmalar sezon için
önerilen renklerin yeni kumaşlarla nasıl kullanılacağını da göstermektedir. eşarp Örneğin, 1990’larda popülerliği artan yüksek teknolojili kumaşlar, 1990’lardan
bugüne kadar uzanan fütürizm eğilimine öncülük etmiştir. Bugün geleceğe yönelik
öngörülerde bulunan eğilim araştırmacılarını etkilemeye devam etmektedir.
Siluetteki değişim de eğilim
araştırmaları başörtüsü için oldukça önemlidir. Siluet kaba olarak giysinin şekli, dış
hatları olarak tanımlanabilir. Siluetteki en büyük değişim Birinci Dünya Savaşı
sonrası giyimden, modern giyime geçişte kadın siluetinde yaşanmıştır (Frings,
2005:15). Kabarık uzun etekler, korseler, büyük başlıklardan ayak hizasına
kadar gelen etekler ve korsesiz hareketli bir görünüme kavuşan kadın silueti
günümüzde de varlığını devam ettirmektedir. Yine 1960’larda Vietnam Savaşı Karşıtı
gruplar ve Çiçek Çocukların etkisiyle erkek silueti ve kadın silueti birbirine
yaklaşmış, günümüz çift cinsiyetli(unisex) modasının temelleri atılmıştır.
http://www.modamerve.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder