Moda en genel tanımıyla değişimi ifade etmektedir. Genellikle giyim
kuşamla eş anlamlı görülmesine rağmen insana dair her alanı kapsayan bir
olgudur. Tesettür giyim Beğenilerdeki kısa ya da uzun vadeli değişimler moda eğilimlerini
oluşturmaktadır.
Bu çalışmada moda kavramının sınırları çizilmeye çalışılmış moda
kuramları eşarp moda eğilimi ve moda eğilimi çeşitleri kuramsal çerçevede ele
alınmış ve güncel moda eğilimi analiz çalışmaları üzerinde durulmuştur.
Bu araştırmanın yöntemi betimsel yöntemdir. ferace Araştırma verileri tarama
yoluyla elde edilmiştir.
Bu çalışmada moda kavramı, genelde giyim kuşamla eş anlamlı
kullanılsa da daha çok ‘sembolik bir ürün’ olarak tanımlanabileceği, moda
kuramlarının ise bu söylem doğrultusunda şekillendiği görülmüştür.
Araştırma konusuna şal yönelik yazın incelendiğinde konuya yönelik araştırma
sayısının kısıtlı olduğu söylenebilir. Bu alanda dünyadaki diğer güncel
çalışmalarla birlikte ve eşgüdümlü olarak yürütülebilecek çalışmaların,
akademik moda yaz