Law ve arkadaşları tarafından Tesettür gerçekleştirilen bu çalışmada kaotik perspektif moda değişimi ve moda tüketimi
arasındaki ilişkiyi açıklamak için kullanılmıştır. Gömülü teoriyi (Grounded
Theory) kullanarak araştırmacılar 33 görüşme gerçekleştirmiştir. Çalışmanın
sonunda, moda değişimleri sırasında değişik modaların nasıl tüketildiğini ve
reddedildiğini açıklayabilecek kaotik bir model oluşturulmuştur. Kaos
perspektifi çeşitli unsurlar üzerine kuruludur. Bu unsurları kısaca açıklamak
gerekirse: Kelebek Etkisi, ferace modelleri küçük bir
değişikliğin dramatik sonuçlara neden olabileceği iddiasını içerir. Çatallanma, bir durumun durağan bir
yapıdan kaotik bir duruma dönüşmesi olgusunu içerir. Bir sistem içerisindeki
çizgisel ve çizgisel olmayan değişimleri tanımlamak için kullanılır. Dönüt Sistemi, sistemin son eşarp durumu için
oldukça önemlidir. Dönütlerin derecesi, sayısı ve tipinin değişimlerin ve
uyumun üzerinde etkisi vardır. Tuhaf
Çekici, dinamik bir süreç içinde ortaya çıkan çeşitli değişkenleri
tanımlamak için kullanılır. Bu unsur çatallanmanın ardından ortaya çıkar. şal Son
unsur olan Kendi Kendine Organizasyon ise
karmaşık sistemlerin içinde bulunduğu duruma göre içsel yapısını değiştirebilme
ya da geliştirebilme özelliğidir.
Çalışmanın hedefi olarak 18–24 yaş
arasındaki öğrenci ve çalışan genç yetişkinler seçilmiştir. Veri toplama
yöntemi olarak görüşme ve odak grup çalışmaları kullanılmıştır. Veri toplama
yolu olarak ve araştırmanın çatısını oluşturmak için gömülü teori seçilmiştir.** Katılımcılara
moda üzerine düşünceleri, moda uyumu güdümleri, görünüm tarzı yaratma biçimleri
ve fiziksel etkiler hakkında sorular sorulmuştur.
Çalışmanın sonucunda Hong Kong genç
modasını yönlendiren çeşitli unsurlar bulunmuştur. Bunlardan ilki, moda algısı üzerindeki yazılı basının
etkisidir. Araştırmacıların bulgularına göre genel ilgi alanlarını kapsayan
yayınlar, moda algısı üzerinde moda dergilerinden daha fazla etkilidir.
Fiyatlarının düşük olması ve çeşitli konuları kapsamaları nedeniyle gençler bu
yayınları okumayı tercih etmektedir. Diğer bir bulgu moda ikonları hakkındaki izlenimdir. Moda ikonları moda eğilimleri
üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Araştırmacıların bulguları bu ikonların
etkilediği modayı ikiye ayırmıştır: giyilebilir ve giyilemez.
Giyilebilir modaya olan ilgi
giyilemeyene olandan daha fazladır. Bir başka önemli bulgu ise yer imleridir. Bununla anlatılmaya
çalışılan alışveriş yerleridir. Hong
Konglu gençler popüler alışveriş merkezlerini ve burada satılan moda ürünlerini
eğilim göstergeleri olarak okumaktadır. Taklit
fenomeni de önemli bulgular arasında yer almaktadır. Bağımsız
perakendeciler popüler eğilimlerdeki renk, doku gibi tasarım detaylarını taklit
etmekte ve bunları daha uygun fiyatlara tüketicilere sunmaktadır. Gençler bağımsız
perakendecilerin sunduğu bu ürünleri sezon eğilimlerine kolay yoldan ulaşmanın
bir yolu olarak görmektedir. Sosyal denetim bu çalışmada dikkate değer bir
başka bulgu olarak yer almaktadır. Kişiler moda ürünlerini sadece
görünümlerinin bir parçası olarak kullanmamakta, bu ürünler aynı zamanda
çeşitli gruplara aidiyeti de göstermektedir. Araştırmacıların gözlemleri
gençlerin sosyal uyumluluğu, yeni, denenmemiş modalara tercih ettiği yönündedir.